שאלות ותשובות


מדוע יש לי צורך במישהו שיבוא לביתי לביצוע סקר טרם הרילוקיישן?

הסיבה היא כי כדי שאנו נוכל לתת לך הצעת מחיר מדויקת אשר תעמוד בדרישותיך, אנו צריכים לראות את המטען שברצונך להעביר. בהערכה בטרם העברה אנו יכולים לקבוע את נפח המטען ואת סוג המטען שברצונך לשלוח וכן להחליט אם נדרשת אריזה מיוחדת ואם הגישה לדירה מחייבת דרישות מיוחדות/ אישורי חניה שיש להסדיר לצורך העמסת המטען. כמו כן, זה הזמן שבו אנו יכולים להגדיר יחד אתך את צרכיך, לתת לך מידע לגבי לוח הזמנים, דרישות מכס ומידע רלבנטי אפשרי אחר.

כמה עולה הערכה?

הערכה בטרם ההובלה נעשית ללא תשלום. בהתבסס על הערכה, אתה תקבל את הצעת המחיר שלנו תוך 3 ימי עבודה. עם קבלת הצעת המחיר, נשמח לדון אתך בכל המרכיבים ולאחר מכן תהיה קבלת הצעתנו תלויה בבחירתך.
 
מה לגבי שחרור ממכס?
 
זו שאלה של גישה מקצועית. כמומחית בשילוח בינלאומי חברת Ocean מכירה את כל הדרישות בנוגע לשחרור ממכס, המוצרים המותרים או האסורים במדינות שונות, הנהלים הרשמיים הנחוצים והעלויות הכרוכות בכך. רק כאשר אין מבצעים את השילוח באמצעות חברת שילוח בינלאומית מקצועית האחראית להובלה מדלת לדלת, הופך השחרור ממכס לעתים קרובות לסיוט.

האם יש פריטי משק- בית שאינם ניתנים לשילוח?
 
הכללים והתקנות תלויים בארץ היעד. ברוב המדינות הפריטים הבאים אסורים או מוגבלים: מזון, משקאות אלכוהוליים, סמים, כלי- נשק ותחמושת, חומר פורנוגרפי, מכוניות, חיות מחמד, מטען מסוכן (חומרים דליקים, חומצה, חומרים מאכלים, חומרי- נפץ) ומוצרים העשויים מזנים בסכנת הכחדה. פריטים חדשים שלא השתמשו בהם אינם נחשבים, על פי רוב, כ `מטען פטור` ולפיכך חייבים במסים ומכס. יש דרישות נוספות לגבי מטענים אחרים במדינות מסוימות. בכל מקרה של ספק, אנא התקשרו תמיד עם חברת Ocean.

מהם המסמכים הדרושים כדי לייבא מטען של פריטי תכולת בית?
 
הדרישות הבסיסיות הן לאחרונה העתק של מפרט האריזה (packing list), העתק של הדרכון שלך, העתק של אישור המגורים שלך, העתק של חוזה המכר/השכירות של ביתך/ דירתך והטופס הרשמי של המכס – צריך להיות חתום על ידך.

כיצד אתם יכולים להבטיח איכות מדלת לדלת?
 
חברת Ocean מתמחה בשילוחים בינלאומיים וזהו אחד מעסקי הליבה שלה. אנו עובדים עם שותפים, המעורבים במידה שווה בעסקים הבינלאומיים. FIDI, האיגוד הבינלאומי של חברות שילוח, יזמה מערכת ניהול איכותי שהייתה למערכת חובה במאי 2001. כל החברות ב- FIDI נדרשות לעבוד על פי מערכת ניהול איכותי זו הנקראת FAIM (משלח בינלאומי מוסמך מטעם FIDI). תוכנית זו מבוקרת באופן סדיר ועצמאי על ידי `קאפ ג`מיני ארנסט ויאנג ( Cap Gemini Ernst & Young). זהו התקן העולמי המוכר היחיד עבור שילוח בינלאומי.
 
כיצד יכולים אנו להיות בטוחים כי בחרנו חברת שילוח איכותית?

נכון שיש הבדלים גדולים בכל הנוגע לשירותים בתהליך השילוח. סימן ראשון הוא ודאי היכולת של הסוקר הבא אל דירתכם. את יכולים גם לשפוט על פי ההיענות של החברה. אם אתם צריכים להמתין יותר משבוע להצעת המחיר שלכם, היזהרו. אם החברה אינה חברה באיגוד בינלאומי של חברות שילוח (כגון OMNI, LACMA ו- FIDI), היזהרו. שאלו על שיעור התביעות שלהם ועל רמת שביעות הרצון של הלקוחות!

איך ייתכן שיש לפעמים הבדלים גדולים במחירים?

הקושי נובע מהשוואה של שירותים הנראים אותו דבר אך רק לאחר החתימה ועיון נוסף בחוזה רואים את ההבדל המהותי. אנו ממליצים לוודא שהצעת המחיר תיהיה שקופה. יש לרשום בה את כל המרכיבים הכלולים במחיר ואת המרכיבים שאינם כלולים במחיר. ודאו כי קיבלתם את כל המרכיבים בכתב. השוו את הנפחים המשוערים אצל ספקי השירות השונים שמהם ביקשתם הצעת מחיר. הצעות מחיר הנמוכות בהרבה או גבוהות בהרבה מן הממוצע, יש לבדוק בקפדנות רבה.