המדריך לילדים המתניידים

תהליך רילוקיישן הינו תהליך סבוך שכולל תכנון מראש, הכנת הקרקע והמון סידורים לפני ואחרי הנסיעה. במקרים רבים, דווקא היקרים לכם מכל הם אלה שנשכחים מעט מאחור, חרף העובדה שאין להם אפשרות בחירה בכל הקשור למעבר למדינת היעד ובתוך כך כלולים בן או בת הזוג וכמובן הילדים.

הילדים, האוצר החשוב לנו מכל, בדרך כלל יודעים על המעבר רק אחרי שההחלטה נעשתה והם מצדם צריכים "לפעול על פי התוכנית", כמו שהאמריקאים נוהגים לומר.

בשל העובדה שילדים, בגילאים נמוכים בעיקר, מפתחים מרכיבי אישיות בדרך, חשוב מאוד להכין את הקרקע כך שהפגיעה בהם תהיה מעטה ככל האפשר. הרי בסופו של יום אתם מנתקים אותם מהמקום המוכר להם, מהשפה, מהחברים, מבני המשפחה שלהם – הם פשוט מתנתקים מהבית שלהם.

הכנת הילדים לקראת הרילוקיישן זה תהליך בכל מובן המילה –  ישנם ילדים שיסתגלו בקלות בשל מאפייני האישיות שלהם, הסביבה אליה הם עוברים ועוד, וישנם ילדים שתהליך הרילוקיישן יהיה עבורם קשה פי כמה מונים. בסופו של יום מדובר בתהליך שיש לעבור כדי לצמצם ככל האפשר את חוסר הוודאות ותחושת חוסר הביטחון שלהם.

המדריך שלהלן מכיל רעיונות ואסטרטגיות שיסייעו לילדיכם בעת ביצוע הרילוקיישן:

הכנת הקרקע להמראה

שתפו את ילדיכם בתהליך מראשית דרכו. הסבירו להם מה עתיד לקרות, תנו להם תחושה אמיתית וכנה שהם חלק מתהליך קבלת ההחלטות. דאגו לשתף אותם בתהליך בחירת הנכס בו המשפחה עתידה לגור ולא פחות חשוב, תקשיבו להם ותנו משקל לדעה שלהם בכל הקשור למוסד הלימודים בו הם עתידים ללמוד. התהליך הזה יהיה קשה עם לא מעט מאבקי כוח, אבל גלו איפוק.

ספרו על המקום החדש

בטרם המעבר אספו מידע לגבי המקום החדש – הראו להם סרטונים של המקום, קראו ספרים והעבירו המידע לילדיכם, גלשו איתם באתרי אינטרנט הקשורים למדינת היעד. לקטנים שביניהם אפשר להסביר על הדברים מהם יש להיזהר במקום החדש, אילו מאכלים מעניינים וחדשים ניתן למצוא בו ועוד. כמו כן, הכינו מספר מילים בסיסיות בשפת המקום ולמדו אותם כיצד לומר אותן ומתי להשתמש בהן.

הכנת הקרקע לנחיתה רכה

תהליך רילוקיישן עבור ילדים יכול לעיתים להיתפס בעיניהם כפעולה הרת גורל – הם משאירים הכל מאחור ומגיעים אל הלא נודע. סייעו להם לשמר את הקיים בארץ המוצא על ידי פתיחת חשבון סקייפ או כל אמצעי תקשורת אחר, כדי שהם יוכלו להמשיך ולתקשר עם חבריהם. קנו להם מתנה לחדר בבית החדש אותה יפתחו רק בעת ההגעה ואף אפשרו להם לקחת מספר משחקים או חפצים אישיים שהם אוהבים כדי שהם יוכלו לשתף עם חבריהם החדשים, ותכננו איתם את סידור הבית והחדר שלהם, כדי שיהיה להם למה לצפות.

אל תחסכו בפירוט היתרונות ואף העצימו אותם

מחקרים רבים מראים שילדים שביצעו רילוקיישן עם הוריהם גדלו להיות בגירים שמתמודדים בצורה טובה עם שינויים. העובדה שהם חוו תרבות שונה ממה שהכירו פתחה, במרבית המקרים, את אופקיהם – הם דוברים שפה נוספת, קיים בהם הרצון לצאת מהבועה אותה הם הכירו ולחוות את העולם הגדול ולפיכך מחקרים מוכיחים שהם דחפו עצמם ללימודים אקדמאיים מתוך רצון להתברג במוקדי כוח בשוק העסקי.

אם ילדיכם מעט גדולים, יש להסביר להם את היתרונות הללו ולפאר אותם. תנו להם תחושה שבידם זכות גדולה מאוד ויש לנצלה עד תום.

ערכו מסיבה לקראת המעבר

חשוב מאוד שהמעבר ירגיש להם כמו מסע חדש ומאתגר. דאגו לערוך מסיבת גדולה לפני העזיבה, בה הילדים יצלמו תמונות של אהובים, יקבלו מתנות והכי חשוב, ספרו כולכם יחד על המעבר ועל החוויה. חשוב שהאווירה תהיה נעימה, מלאה בחיוכים ושתיווצר סביב הילדים תחושה של סקרנות לגבי המקום החדש (דאגו שהמשפחה הקרובה והחברים ישאלו אותם על המקום החדש, על בית הספר החדש וכאלה).

בסופו של יום, תהליך רילוקיישן טומן בחובו לא מעט מהמורות שיש לטפל בהן בצורה תבניתית, ברורה ונהירה לכל. חשוב שביניכם לבין הילדים תהיה פתיחות מלאה לגבי המעבר, מתוך תחושת רצון אמיתית לשתף את כל התא המשפחתי בתהליכי קבלת ההחלטות טרם הנסיעה. עצם השיתוף יקל מאוד על ילדיכם ויסייע בתקופת הרילוקיישן.

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂