מדוע לימוד אנגלית לילדים חשוב כל כך לפני ואחרי הרילוקיישן לארה״ב?

רילוקיישן לארה״ב יכול להיות חוויה מרגשת ומלאת הרפתקאות, אך גם מאתגרת ומלחיצה, במיוחד עבור ילדים. ילדים מטבעם הם סתגלניים, וכבר מגיל צעיר נדרשים להתרגל לסביבות חדשות, אך כשמדובר במעבר למדינה חדשה, עלינו לוודא שהם מוכנים לצעד הזה. אחת הדרכים להכין את ילדכם לרילוקיישן לארה״ב היא להבטיח שיש להם בסיס טוב באנגלית. במאמר זה נדון בחשיבות לימוד אנגלית לילדים בתהליך הרילוקיישן.

מתחילים מוקדם: היתרונות של לימוד אנגלית לפני המעבר

כאשר לילד יש הבנה מוצקה של השפה המקומית, הוא צובר ביטחון עצמי שיכול לבוא לידי ביטוי בהיבטים שונים בחייו. ביטחון זה יוביל להתאקלמות חברתית ותרבותית מהירה, שיתרום למעבר חלק ונח לילד ולמשפחתו. בנוסף, הנוחות הנפשית תפחית מתח מיותר ויצמצם משימות או מחויבויות בלתי צפויות, אשר ישפיעו גם הן בצורה חיובית על כל משק הבית.

חשוב לציין שבסופו של יום, כל הילדים, גם אלו שלא למדו אנגלית לפני המעבר, ישלטו בשפה דרך הסביבה והחברים שהם ירכשו עם הזמן או דרך המסגרת החינוכית, זאת מאחר ובמרבית בתי הספר הציבוריים בארצות הברית ניתנים שיעורי תגבור באנגלית (ESL/EFL/ELL/ESOL)* לילדים חדשים שהגיעו ממדינות זרות. 

עם זאת, חשבו על עצמכם, איפה היה לכם יותר קל ללמוד אנגלית? כשאתם בישראל, באזור הנוחות שלכם, או כשאתם כבר בארה״ב, ולכל הלחץ במעבר מתווספת גם אי ידיעת השפה? 

אזור הנוחות של ילדכם הוא ישראל, היכן שהמשפחה והחברים שלהם נמצאים, והתחלת מסע למידת האנגלית במקום מוכר יספק להם סביבה בטוחה לתרגל ולפתח את כישורי השפה שלהם ללא הלחץ הנוסף של הסתגלות למקום חדש. יתר על כן, מרביתנו מעדיפים לגור בקהילות ישראליות המורכבות בחלקן ממאות ומאלפי משפחות. זה אמנם נותן תחושה של בית, אך מאט את תהליך ההיטמעות בסביבה המקומית ובשליטה בשפה האנגלית.

הרשמו חינם:

סדרת וובינרים למתכננים רילוקיישן לארה"ב – 16/05/23, ו-21/05/23
להרשמה  »  לחצו כאן

המפתח להסתגלות בריאה: בסיס ראוי לסביבה חדשה

תקשורת היא המפתח בעת בניית מערכות יחסים חדשות, וכפי שכבר ציינו, ידיעת האנגלית לפני הרילוקיישן, תיתן לילדכם ביטחון ותחושת וודאות בסביבה החדשה, אשר יאפשרו להם לתקשר ולהתיידד בקלות עם בני גילם. בזכות ידיעת השפה הם יוכלו להשתתף בפעילויות שונות, ואם הם ילמדו עם מורים אמריקאים, הם יוכלו להבין גם את הקונטקסט התרבותי וההומור המקומי. סביבה חברתית ענפה תעזור להם להרגיש יותר בנוח ותפחית את הגעגועים הביתה לישראל.

יתרון נוסף בשליטה באנגלית קודם לרילוקיישן, היא השתלבות קלה של ילדיכם במערכת החינוך והיכולת שלהם להבין את בית הספר ומה מצופה מהם שם. מערכת החינוך האמריקאית שונה מהותית מהמערכת הישראלית, ואי ידיעת השפה תוסיף ללחץ ולבלבול. עם זאת, אם ילדכם יכול לקרוא ולדבר אנגלית, הוא יוכל לעקוב אחר השיעורים, להבין את המטלות ולהצליח בלימודים כבר בשלבים המוקדמים של המעבר. הצלחה בלימודים הינה נדבך נוסף בביטחון שנבנה אצל הילד לאחר המעבר, ובמיוחד אם הוא היה תלמיד טוב בישראל.

ישנן דוגמאות רבות של ילדים שהיו תלמידים מצטיינים במקצועות הריאליים, כגון מתמטיקה ופיזיקה, אך בגלל אי ידיעת השפה האנגלית ברמה הדרושה, קיבלו ציונים נמוכים במבחני הכניסה לחטיבה ולתיכון בארה"ב.

מומלץ להמשיך את תהליך לימוד השפה גם לאחר המעבר, במיוחד אצל ילדים בתחילת גילאי העשרה, מאחר ורמת האנגלית שלהם ואפילו של אלו שלמדו אנגלית מספר חודשים לפני המעבר, עדיין אינו ברמה של בני גילם האמריקאים ולכן הם יידרשו להשתתף, כפי שכבר ציינו, בשיעורי תגבור ESL* (או ELL) המיועדים לילדים עבורם אנגלית היא שפה שניה. לרוב, שיעורי תגבור ניתנים על חשבון השתתפות בשיעורים אחרים ובאופן טבעי נוצרים פערים. המשך לימודי אנגלית לאחר המעבר במקביל למסגרת הציבורית, יקצרו את התקופה בה הילד יצא לשיעורי תגבור וייאפשרו לו להצטרף למסגרת הרגילה מהר יותר.  

מערכת תמיכה: מה אתם כהורים יכולים לעשות כדי לעזור

כהורים, אתם ממלאים תפקיד חיוני במסע למידת האנגלית של ילדכם. אחת הדרכים לספק תמיכה היא לחשוף את הילדים ולייצור להם סביבה נוחה אשר תאפשר להם ללמוד ולתרגל אנגלית בבית. ניתן להשיג זאת על ידי שילוב אנגלית בשגרה היומיומית שלכם, כגון צפייה משותפת בסרטים או תוכניות טלוויזיה באנגלית בלי כתוביות דרך נטפליקס או אמאזון, או לשחק במשחקי קופסא או אונליין בשפה האנגלית. במידה ומדובר בגיל בוגר יותר, חשוב לעודד את הילדים לקרוא ספרים ומאמרים באנגלית, ולתרגל כתיבה באנגלית באמצעות יומן או התכתבות בדוא"ל עם חברים דוברי אנגלית, במידה ויש כאלה.‎

דרך נוספת לתמוך בלימוד השפה האנגלית של ילדכם היא לרשום אותם לתוכנית או לכיתה ללימוד אנגלית. חשוב למצוא תוכניות שמתאימות לגיל ולרמת מיומנות השפה של הילדים, ואשר משתמשות בשיטות הוראה מרתקות ואינטראקטיביות כדי לתפוס את תשומת הלב של הילד. כמו כן, חשוב לוודא שהתוכנית מספקת יחס אישי ותמיכה לצרכי הלמידה של ילדכם.

לסיכום, לימוד אנגלית קודם לרילוקיישן הוא צעד מכריע עבור ילדים ויכול להשפיע בצורה חיובית על המעבר לארה"ב. הביטחון ותחושת העצמאות בגלל ידיעת השפה יאפשרו להם להסתגל טוב יותר לסביבה החדשה, להכיר חברים, ולהבין את החוקים והכללים בבית הספר.  בסיס טוב באנגלית יועיל לילד במובנים רבים כאשר הוא עובר למדינה אחרת, ובפרט כשמדובר במדינה דוברת אנגלית כמו ארה״ב.

JBE Logo - לימוד אנגלית לילדים לפני רילוקיישן לארצות הברית

JBE Tutoring מי אנחנו

JBE הינה חברה אמריקאית המספקת, בישראל ובארצות הברית, שירותי הוראה בכל המקצועות האקדמאים בדגש על לימודי אנגלית. צוות ההוראה מורכב ממורים אמריקאים החיים ומלמדים בארצות הברית. המורים המנוסים שלנו עובדים עם כל תלמיד כדי לפתח תוכנית למידה המותאמת לצרכיו, ומבטיחה שהם ירגישו בטוחים ביכולתם להתנהל באופן חופשי בשפה האנגלית.

הרשמו חינם:

סדרת וובינרים למתכננים רילוקיישן לארה"ב – 16/05/23, ו-21/05/23 
להרשמה 
»  לחצו כאן

צרו איתנו קשר כדי ללמוד עוד על האופן שבו נוכל לעזור לכם ולילדכם לצלוח את המעבר בצורה הטובה ביותר: https://www.jbe-t.com/ 

 

* הקיצורים מציינים שמדובר בשיעורי תגבור לתלמידים שעבורם אנגלית היא שפה שנייה: 
ESL – English as a second language
EFL – English as a Foreign Language
ELL – English as a Learning Language
ESOL – English to Speakers of Other Languages

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂