שאלות ותשובות בתחום השילוח הבינלאומי

מזל טוב! קיבלתם הצעה לרילוקיישן והגיע הזמן להתארגן ולתכנן את המעבר. וזה בדיוק השלב בו ההתלהבות יורדת מעט ומתניידים רבים מגלים שמדובר בתהליך לא כל כך פשוט, שכולל בין היתר בירורים בקשר למיסוי בינלאומי, שכר והטבות, ויזות, דיור ומה לא. חלק מכם יהיה מעוניין גם לשלוח מספר חפצים אישיים לארץ היעד.

איך מבררים על על שילוח בינלאומי? מאיפה מתחילים?

שילוח בינלאומי זה תהליך מורכב שדורש את מלוא תשומת הלב. אם התחלתם לגבב הצעות מחיר מכל מיני חברות, אך אין לכם הרבה ניסיון במעבר בין מדינות, בטח שמתם לב שלכל חברת שילוח יש שאלות שונות לגבי המטען שברצונכם לשלוח, באופן שעלול לבלבל אתכם. תנו לנו לעשות לכם סדר:

באמת יש צורך במעריך טרם הרילוקיישן?

כלל ברזל הוא שעלויות השילוח נקבעות בעיקר על פי נפח (כשמדובר במטען ימי) ומשקל (כשמדובר במטען אווירי) של החפצים שברצונכם לשלוח. פרמטרים נוספים הם: אפשרויות גישה לנכס, איכות חומרי האריזה, האם מדובר בהפלגה ישירה, עלויות ביטוח, אחסנה ועוד.

כדי שחברת השילוח תוכל לספק את הצעת המחיר המדויקת ביותר שתעמוד בדרישותיכם, עליה לשלוח מעריך שיראה את המטען שברצונכם להעביר. מטרת ההערכה היא לקבוע את נפח המטען ואת סוג המטען שברצונכם לשלוח, להחליט אם נדרשת אריזה מיוחדת ולבדוק אם הגישה לבית מחייבת דרישות מיוחדות או אישור חנייה לצורך העמסת מטען. כמו כן, זה הזמן שבו אתם יכולים – יחד עם מנהל הרילוקיישן – לברר מהם הצרכים שלכם, לקבל ממנו מידע לגבי לוחות הזמנים, דרישות מכס וכל מידע רלוונטי אפשרי אחר.

מה זה מ"ק?

מטר קוב (מ"ק) זו יחידת מידה לנפח, שתפקידה להעריך את נפח המטען הימי שאתם מבקשים לשלוח. מ"ק שווה לנפחה של קובייה שאורך צלעה מטר אחד. לדוגמה: ספה דו מושבית שווה למ"ק אחד, נפחה של ספה תלת מושבית הוא בין 1.3 ל 1.4 מ"ק ומקרר סטנדרטי שווה ל 1.5 מ"ק.

כמה פריטים ניתן להעביר במכולה של 20/40 רגל?

קונטיינר 20 רגל יכול להכיל עד 30 מ"ק, בעוד שקונטיינר 40 רגל יכול להכיל עד 60 מ"ק. ברוב המקרים, במכולה של 20 רגל ניתן להכניס תכולת דירה סטנדרטית של 4 חדרים. מטען של עד 7 מ"ק יכול להיכנס לתוך ארגז עץ (Lift-van).

מה ההבדל בין שירות מדלת אל דלת לעומת שירות מדלת אל נמל?

שירות מדלת לדלת לישראל או לרחבי העולם, הוא שירות אריזה ושילוח מהבית בארץ המוצא לבית בארץ היעד. במקרה של שירות כזה יש לוודא מול החברה שהשירות הוא באמת עד לבית, ולא עד הכניסה לבית.

שירות מדלת אל נמל זול יותר וכולל אריזה ושילוח מהבית שלכם בארץ המוצא, ועד לנמל בארץ היעד.

איך אפשר לדעת שחברת השילוח אכן איכותית?

ישנם הבדלים גדולים בכל הנוגע לאיכות תהליך השילוח הבינלאומי. סימן ראשון הוא היכולת של הסוקר להעריך בצורה מהימנה את התכולה בדירתכם. אתם יכולים גם לשפוט על פי ההיענות של החברה. אם אתם צריכים להמתין יותר משבוע להצעת המחיר שלכם, היזהרו.

בנוסף, אם היא אינה חברה באיגוד בינלאומי של חברות שילוח (כגון OMNI / LACMA / FIDI) זו סיבה לחשוש. חשוב להשתמש בחומרי אריזה איכותיים ולוודא שההמכלה נעשית בצורה מקצועית. אל תתביישו לשאול על שיעור התביעות שלהם ועל רמת שביעות הרצון של הלקוחות.

איך ייתכן שיש לפעמים הבדלים גדולים במחירים?

הקושי נובע מהשוואה של שירותים שאמנם נראים אותו דבר, אך רק לאחר החתימה ועיון נוסף בחוזה רואים את ההבדל המהותי. אנו ממליצים לוודא שהצעת המחיר תהיה שקופה. יש לכתוב בה את כל המרכיבים הכלולים במחיר ואת המרכיבים שאינם כלולים במחיר.

ודאו שקיבלתם את כל השירותים שנכללים בחוזה. השוו את הנפחים המשוערים אצל ספקי השירות השונים שמהם ביקשתם הצעת מחיר. הצעות מחיר נמוכות בהרבה או גבוהות בהרבה מן הממוצע, יש לבדוק בקפדנות רבה.

האם יש פריטי משק-בית שאינם ניתנים לשילוח?

הכללים והתקנות תלויים בארץ היעד. ברוב המדינות, הפריטים הבאים אסורים או מוגבלים: מזון, משקאות אלכוהוליים, סמים, כלי נשק ותחמושת, חומר פורנוגרפי, מטען מסוכן (חומרים דליקים, חומרי נפץ וגז דחוס) ומוצרים שעשויים מזנים בסכנת הכחדה. כאמור, ישנם איסורים נוספים למדינות מסוימות.

מהם המסמכים הדרושים כדי לייבא מטען לישראל?

הדרישות הבסיסיות הן העתק של מפרט האריזה (packing list), העתק של דרכון השולח, העתק של אישור המגורים, העתק של חוזה המכר / שכירות הבית / הדירה והטופס הרשמי של המכס שצריך להיות חתום על ידי השולח. כמו כן, השולח צריך להגיע לפגישת מכס כדי לחתום על ייפוי כוח מול פקיד רישוי שצריך לזהות אותו ולמלא הצהרת למכס.

פרטים נוספים לגבי חפצים פטורים ממכס, מדריך תושב חוזר ועולה חדש ניתן למצוא באתר של המכס.

קריאה נוספת:

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂