העתקת מרכז החיים ממוצא ליעד – רילוקיישן מנקודת המבט של הילדים

החלטת ההורים לעבור למדינה אחרת נופלת כ"רעם" ביום בהיר אצל ילדים רבים. פעמים רבות הילדים מרגישים אנרגיות אחרות בבית, הם שומעים חצאי דברים ומנסים להבין מה המשמעות עבורם.

כל גיל מפרש את מה שהוא שומע דרך המשקפיים שלו ומשלים פערים בצורה אחרת. לכן, ההמלצה שלנו היא לשתף את הילדים בתהליך הרילוקיישן כבר בשלבים הראשונים .  

העתקת מרכז החיים של משפחות ממדינה למדינה נובעת מאילוצים שונים, וחשוב להבין שהילדים מצטרפים "למסע" של ההורים למדינה אחרת, מבלי שהם בחרו זאת. – לא שאלו את דעתם.

המשמעות הנגזרת מכך ,שהילדים בשלב הראשון כבר מריצים תסריטים שונים בראש עוד לפני שהם מוציאים זאת. הרבה פעמים ההורים לא מקשרים בין השינוי ההתנהגותי או הלימודי לבין החלטתם לעבור ואילו הילדים צריכים להתמודד עם התאמות למציאות חדשה שהם יצטרכו לבצע, בתחומים רבים המשיקים אליהם. זעזוע המארג בתחומים העוטפים אותם ומהווים עוגן בעבורם, יכול להעיב על ביטחונם כתוצאה מחוסר וודאות. במקביל לאותן התאמות הם יצטרכו להתמודד עם שימור השפה, קשרים חברתיים ומשפחתיים ועוד.

יש האומרים "הילדים מסתדרים הכי מהר" אבל כדי שזה באמת יקרה, אנו ב-Ocean Relocation נאיר כמה מהתחומים על מנת למזער את הזעזועים של המעבר, כמי שמלווים עשרות שנים משפחות ברילוקיישן.

אנו מאמינים שככל שאנו ניצור וודאות בתחומים ה"עוטפים" את הילד בשלב התכנון העורך כחצי שנה, נוכל לגרום לכך שההשתלבות במדינת היעד תהייה נכונה ומהירה יותר. 

תפקידם של ההורים בשלב התכנון הינו:

  1. קביעת שיחות משפחתיות המיועדות לעדכונים ולהצפת נושאים שהילדים יעלו בנושאים של: השתלבות במערכות חינוך – מערכות השונות מאוד מבחינת שיטות ההוראה וחומרי הלימוד המוכרים בישראל, קשרים חברתיים, איך ממשיכים קשר עם המשפחה, יכולות שפה וניסוח ועוד .
  2. ההורים יצטרכו לשאוב מידע מהסביבה על מנת לפוגג את הערפל בתחומים רבים, כמו:
    – מהן הדרישות הבית ספריות
    – איזה מקצועות נלמדים / כמה שעות לומדים
    – מה משך ההפסקות / האם אוכלים בבית הספר
    – האם יש ישראלים נוספים הלומדים במוסד החינוכי
    – רקע על הסביבה שבה נגור
    – מהם חוקי המקום
    – חיזוק בשפה האנגלית
  3. קביעת מועדים לביקורי מולדת 
  4. קביעת מועדים לשיחות עם המשפחה ולביקורים. 
  5. יצירת קשר עם ילד/ילדים באותם גילאים כחודשיים לפני הרילוקיישן. 

אחד מהקשיים שיש להורים שמשך ההתארגנות הינו כחצי שנה, אולם רובם אינם יודעים היכן יהיו מגורי הקבע שלהם והיכן בדיוק ילמדו ילדיהם. בד"כ נסיעות הגישוש מתבצעות כחודשיים לפני המעבר ואז יש יותר מידע. אולם יש משפחות שמתגוררות בתחילה בדיור זמני ואז מאתרים מגורי קבע .

נכתב ע"י שלומית דרזנר, מנכלית שותפה Ocean

מוזמנים להמשיך לקרוא על:
הלקוח במרכז עולם הרילוקיישן – התייחסות רב מערכתית

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂