רילוקיישן לדבלין – עיר בהתאוששות

דבלין

תקופת השגשוג הכלכלי באירלנד גרמה לחברות בינלאומיות רבות לפתוח בדבלין מרכזים עסקיים, בדגש על אירופה והמזרח התיכון. יותר מ-40% מהמשרות באירלנד נמצאות בדבלין, וישראלים רבים מגיעים אליה כדי לעבוד באחת מחברות התקשורת בינלאומיות שממוקמות שם.

מדריך קצר לרילוקיישן לדבלין

חווית העבודה בדבלין דומה לעבודה בכל עיר גדולה בעולם, אך עם ניחוח גלובלי שעוד נשאר מתקופת הזוהר האירית. הרבה שחקני מפתח בתחום התקשורת הבינלאומית פתחו מרכזים ואף העבירו את המטה האירופאי שלהם לשם. שיטת המיסוי שמקלה על עסקים זרים, יחד עם רצון של טאלנטים מכל העולם לעשות רילוקיישן לדבלין, יצרו בה קהילת זרים גדולה ומבוססת.

רשימת ענקיות התקשורת הגלובליות שלהן משרדים בדבלין היא פחות או יותר רשימת אתרי האינטרנט הגדולות בעולם: גוגל, איביי, אמאזון, פייסבוק, מיקרוסופט – לכולן יש כמות גדולה של עובדים מכל העולם שיושבים בדבלין.

המשבר הכלכלי בדבלין

בשיא הצמיחה הכלכלית ב-2006, היו באירלנד כ-420,000 זרים שחיו ועבדו בדבלין, קורק, לימריק ועוד מרכזים עסקיים וכלכליים. למרות הסטיגמה שאירלנד היא מדינה שמהגרים ממנה ולא מהגרים אליה, ההתעניינות המוגברת של טאלנטים לעבוד בדבלין הביאה לעלייה המשמעותית ביותר שידעה אירלנד מזה דורות.

דבלין קיבלה משנה חשיבות גם בשל פעילות של בנקים בינלאומיים גדולים כמו Commerzbank ו-Citibank. עוד נדבך מרכזי בכלכלה האירית בתקופת הזוהר היה ענף הבנייה. משבר המשכנתאות הגלובלי גרמו לבנקים ולחברות בנייה לצמצם את פעילותם משמעותית.

רילוקיישן לדבלין

עם תחילת המשבר הכלכלי, כמות המהגרים לאירלנד ירדה בצורה דרמטית. מציאת עבודה בדבלין או במקומות אחרים במדינה נעשתה למשהו פחות נחשק ואף לבלתי אפשרי, מה שגרם לעזיבה, לא רק של זרים, אלא גם של אירים שהעדיפו למצוא את מזלם באוסטרליה ובקנדה.

אירלנד הייתה אחת מהמדינות הראשונות באזור הכלכלי האירופאי שהייתה קרובה לקריסה עקב התמוטטות תעשיות כלכליות משמעותיות, דבר שעדיין לא לגמרי התאוששה ממנו. כעת, המצב כבר יותר מבטיח ממה שהיה ב-2009, אך עבור אלו שלא שייכים לאזור הכלכלי האירופאי, מציאת עבודה בדבלין עלולה להיות מסובכת.

עקב המשבר הכלכלי של 2008/2009, אירלנד מחמירה יותר מבעבר בכל הקשור להגירה אליה, ומעדיפה להתמקד במציאת תעסוקה לאירים מקומיים ולאזרחי האיחוד האירופי.

אזרחי האיחוד האירופי נהנים מחופש תנועה בכל רחבי אירופה, כולל גם באירלנד. עקב חוקי התעסוקה האירופאים, אזרח אירופי באירלנד נהנה מאותן זכויות בהן נהנה אירי מקומי, לכן יהיה הכי קל לחברים באיחוד לעשות רילוקיישן לדבלין.

קריאה נוספת:

•7 סיבות בעד רילוקיישן למינכן

• רילוקיישן לברלין – זה כדאי

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂