רילוקיישן לקנדה, טורונטו: העיר בעלת 1,000 הפרצופים

רילוקיישן בקנדה | Ocean Relocation
תוכן עניינים

אם חשבתם על רילוקיישן לקנדה כנראה שאתם לא היחידים. הנתונים מצביעים על עלייה בכמות הישראלים המתניידים לקנדה בשנים האחרונות ויש לכך מגוון סיבות: קנדה נחשבת לאחת המדינות החזקות מבחינה כלכלית ומדורגת בין 10 המדינות הראשונות בדירוג השכר לנפש. רילוקיישן בעולם מאפשר למשפחות ישראליות רבות לשפר את רמת החיים ואיכות החיים שלהן בצורה משמעותית. בקנדה יש מסורת הגירה רבת שנים והצורך שלה בידיים עובדות גדל כל הזמן. זאת גם בשל בין נתוני הילודה הנמוכים וקצב הגידול באוכלוסיה.

גם מערכת החינוך בקנדה נחשבת לאיכותית מאד. השפות הרשמיות בקנדה הן אנגלית וצרפתית כך שלישראלים קל להתאקלם גם מבחינת השפה.

מכלול הסיבות הללו גורמות למתניידים רבים לעבור לקנדה. רוב הישראלים שבוחרים ברילוקיישן לקנדה קובעים את משכנם החדש בטורנטו.

מאז ומתמיד, כשדובר על רילוקיישן לקנדה, הכוונה הייתה לשתי אפשרויות: רילוקיישן לחוף המערבי של קנדה או רילוקיישן לטורונטו. הזרימה הקבועה של אנשים לטורונטו, גם מחו”ל וגם מקנדה עצמה, הקנתה לעיר מוניטין של עיר קוסמו-פוליטית ובינלאומית. מאז שהוקמה בשנת 1834, העיר גדלה בעקביות, לא רק עקב הגירה, אלא גם על ידי התמזגות עם יישובים קרובים. כעת שטחה המוניציפלי מונה מעל ששה מיליון תושבים.

טורונטו – מונה 2.6 מיליון תושבים, כשחצי מהם נולדו בחו”ל, מה שהופך אותה לעיר עם המגוון האתני הגדול בעולם. העושר התרבותי לא רק משפיע על הנוף העירוני ושכונותיו, אלא גם על השפות המדוברות בעיר. בטורונטו תוכלו למצוא קהילות אתניות גדולות ולשמוע שפות שונות. השפות הפופולריות בטורונטו כוללות סינית, פורטוגזית, ערבית, אורדו, טאמיל, ספרדית, איטלקית ועוד. ולמרות זאת, אנגלית עדיין נותרה השפה הרשמית.

למידע בנושא הוצאת ויזת עבודה לקנדה » לחץ כאן

מתכננים רילוקיישן לקנדה? טוב לדעת - 200 אלף יהודים חיים בטורונטו

גם ישראלים ויהודים רבים חיים בטורונטו. על פי הערכות, ישנם כ-50 אלף ישראלים ו-200,000 יהודים בעיר – הקהילה היהודית הגדולה ביותר בקנדה.

הרבה מתניידים מעדיפים לצאת מהעיר ולעבור לפרברי טורונטו, בעקבות השכירות הזולה יחסית והזדמנויות התעסוקה הרבות. אך מגורים בפרברי טורונטו לא פוסלים הנאה מהעושר התרבותי שיש לעיר להציע. רוב אזורי טורונטו מחוברים בקווי רכבת תחתית שהופכים את הגישה למרכז ליחסית נוחה.

אם אתם בכל זאת רוצים להשתמש ברכב, כדאי שתכירו את King’s highways, רשת הכבישים הגדולה והסואנת בקנדה. האווירה בכבישים עלולה להיות, במילים עדינות, מלחיצה. לכן כדאי לנסות ולבדוק איך ניתן לנצל את התחבורה הציבורית שיש לטורונטו להציע.

בזמן מגוריכם בעיר, אתם בטח תבחינו בכך שקהילות אתניות מסוימות מזוהות עם שכונות מסוימות. מעבר ל-China Town ו-Little Italy, שמזמן כבר הפכו לשכונות אייקוניות בכל עיר בצפון אמריקה, בכל שכונה תרגישו אווירה שונה וארכיטקטורה שונה, על פי הקהילה האתנית שמתגוררת בה. לחדשים שמגיעים לטורונטו כדאי לקחת שבוע כדי לסייר בין השכונות השונות של העיר וליהנות מהמגוון הייחודי שיש לטורונטו להציע.

מה אוכלים בטורונטו?

כל רילוקיישן דורש התאקלמות של בלוטות הטעם לטעמים ומרקמים חדשים. כך, תמצאו את עצמכם מנסים מדי שבוע כל מיני גבינות ולחמים, סוגי קפה וממרחים עד שתצליחו למצוא את מה שאתם אוהבים.

אבל אם אתם עושים רילוקיישן לקנדה, אל תדאגו כי טורנטו מלאה במסעדות, מעדניות ומאפיות כשרות בהן תוכלו למצוא חלות לשבת, פיתה עם חומוס ופלאפל או מאכלים ישראלים מוכרים ואהובים כמו קנייידלך וקוסקוס עם ירקות.

בין המסעדות המוכרות בטורנטו תוכלו למצוא את קפה לנדוור, מסעדת Aish Tanoor, מאפיית בייגל פלוס, מסעדת Shook Kitchen ועוד.

כמה קר בטורנטו?

רב השנה קר שם ואפילו מאוד, עם טמפרטורות שמגיעות בשיא החורף עד כדי 7- מעלות. בהתחלה יהיה לכם קר כי אנחנו כישראלים רגילים ללכת גם בחורף עם בגדים דקים או מעיל קל, אבל לא תדאגו כי בכל מוסדות החינוך, מקומות העבודה, הקניונים, המוזיאונים והאטרקציות יש חימום.

יש גם יתרונות במזג האוויר הקר, תוכלו יחד לבנות איש שלג, לנסוע לחופשות סקי או ליהנות מערב נעים ליד האח עם שוקו חם ומרשמלו. הטמפרטורות באביב ובקיץ די דומות למזג האוויר הישראלי (עם שרב של 35 מעלות), כך שעדיף לעשות רילוקיישן לטורונטו בחודשים האלה.

איפה מבלים בטורונטו?

אל תדאגו, לא יהיה לכם רגע דל בעיר הזו אחרי הרילוקיישן לקנדה. למה? כי טורונטו נחשבת למרכז תרבות, קולינריה, אדריכלות והיסטוריה כך שתמיד תמצאו עוד מוזיאון, עוד גלריה ועוד מסעדה שעדיין לא ביקרתם בה.

בין המקומות המומלצים תמצאו את מוזיאון ROM המציג למעלה מ-6 מיליון פריטים מכל העולם, מוזיאון הטקסטיל או מוזיאון BATA המוקדש כולו ל…נעליים.

אם אתם עושים רילוקיישן לטורונטו עם ילדים תוכלו לבקר בגן החיות של טורונטו המציג למעלה מ-5000 בעלי חיים, תוכלו ליהנות מפיקניק ב – High פארק (שמאוד דומה לסנטרל פארק בניו יורק) או שתלכו ללונה פארק המקומי שנקרא Canada’s Wonderland

איפה מטיילים מחוץ לטורנטו?

אם תרצו לטייל ולשטוף את העיניים בעצים ירוקים מרהיבים במגוון צבעים, תוכלו לבחור מאחד מ-300 הפארקים המקיפים את העיר. תמצאו בהם גני משחקים, מתקני ספורט, פינות פיקניק ומסלולי הליכה. בקיץ, בין חודש יוני לחודש ספטמבר תוכלו ליהנות גם מביקור באחד מעשרת החופים בעיר.

איך מגיעים ממקום למקום?

אם הגעתם לרילוקיישן בטורנטו רב הסיכויים שבהתחלה תעזרו בתחבורה הציבורית שהיא יעילה ונוחה עד מאוד. תוכלו לבחור בין רכבת תחתית, אוטובוסים וחשמליות TTC. בעוד שהחשמליות והאוטובוסים מתחילים לפעול בשעה 05:00 בבוקר, רכבת התחתית מתחילים לעבוד בשעה 6.00 בבוקר.

הקווים פעילים עד השעה 1.30 בלילה. קיימת בעיר חברת תחבורה ציבורית נוספית הנקראת Go Transit והיא מפעילה קווי אוטובוסים ורכבות, המקשרים בין מרכז העיר והפרברים.

שוקלים רילוקיישן לקנדה? הנה כמה שירותים שיועילו לכם:

אולי יעניין אותך גם:

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂