מדוע ישראלים בוחרים בקפריסין להשקעה?

כיום, קפריסין היא יעד מועדף על אזרחי ישראל בשל קשרי טיסה נוחים, האקלים המתון שלה, הלך הרוח דומה ויתרונות נוספים. הם גם מוכנים לבצע השקעות פרטיות וארגוניות בארץ.

יש היסטוריה ארוכה של יחסים דו-צדדיים כמו גם נוכחות ישראלית בקפריסין, נסיבות המונעות על ידי אינטרסים כלכליים משותפים. עבור משקיעים לא מוסדיים, זה נתפס כאינדיקטור לכך שהשוק הקפריסאי נזיל ורווחי עם עתיד גדול.

בואו נבחן ביתר פירוט מדוע קפריסין מושכת אליה ישראלים עם הון להשקעה:

תיירות

קפריסין היא אחד מיעדי הנופש הפופולריים ביותר עבור תושבי ישראל. לפי נתוני השירות הסטטיסטי של קפריסין (Cystat), הישראלים היוו 11% מכלל התיירים בשנת 2022, מה שהציב אותם במקום השני אחרי הבריטים. מספר המבקרים עולה מדי שנה בשל הקרבה הגיאוגרפית של שתי המדינות (לוקח 40 דקות להגיע מתל אביב ללרנקה בטיסה), טיסות ישירות רבות, גישה ללא ויזה והאקלים המתון יותר של האי.

קפריסין באיחוד האירופי

מאז 2004, קפריסין היא מדינה חברה באיחוד האירופי ולכן נהנית מכל היתרונות של סחר חופשי ותנועת הון. ישראלים רבים רואים במדינה מקום מושלם להתרחבות עסקית ונקודת כניסה לשוק האירופי. קל להם יחסית לפתוח שם עסקים, להפוך לתושבי מס ולקבל גישה למשטר מס מיוחד.

בנוסף, הזדמנויות השקעה בשוק הנדל"ן הקפריסאי אטרקטיביות יותר בהשוואה לאלו הקיימות בישראל. הנכס עדיין במחיר תחרותי יותר באי וניתן להשכיר אותו לתיירים וליוצאים במשך החלק הגדול של השנה (חברות IT רבות מעבירות עובדים עם משפחות לקפריסין).

בְּטִיחוּת

בטיחות היא גורם נוסף שהופך את קפריסין למקום טוב להירגע בו ולגור בו. למרות שעדיין נמשך, סכסוך פנימי ארוך רדום כעת. בנוסף, המדינה אינה מבצעת פעולות צבאיות ותושביה אינם סובלים מפיגועי טרור או מהשלכותיה המרות של מלחמה. לקפריסין יש כעת את אחד משיעורי הפשיעה הנמוכים ביותר באיחוד האירופי.

חינוך ושירותי בריאות

המדינות משתפות פעולה בתחומי החינוך והבריאות. חברות רפואה ישראליות נחשבות התיישבו באי, בעוד שסטודנטים ישראלים נמשכים על ידי הכישורים האמריקאים והבריטים שמציעים בתי ספר קפריסאים (גם הקרבה והמחיר משתלם).

מערכת מיסוי אטרקטיבית

ממשלת קפריסין מושכת השקעות זרות עם מדיניות פיסקלית מתונה עבור אנשים פיזיים ומשפטיים.

הזדמנות הנדל"ן הבאה שלכם
ממתינה לכם – במרחק של פחות משעת טיסה!

מדוע ישראלים בוחרים בקפריסין להשקעה? לימסול, קפריסין

מה היתרונות של קפריסין עבור ישראלים עם הון?

  1. מקלט מס חדש

אנשים המבלים יותר מ-183 ימים בשטח הלאומי נחשבים לתושבי מס של קפריסין (כלל 183 ימים).
ביולי 2017, הפרלמנט של קפריסין הרחיב את ההגדרה של תושבות מס כך שיכלול מי שמבלה לפחות 60 ימים בשנה בקפריסין (חוק 60 יום) ועומד בדרישות הבאות:

  • הם אינם מבלים יותר מ-183 ימים בשנה במדינה אחרת.
  • הם לא תושבי מס של מדינה אחרת.
  • הם מבלים בקפריסין לפחות 60 יום בשנה קלנדרית.
  • הם מנהלים עסקים (פעילות מסחרית) בקפריסין, ו/או מועסקים במגזר הציבורי או הפרטי, ו/או ממלאים תפקיד ניהולי בחברה שהיא תושבת מס קפריסין במהלך שנת מס.
  • הם מחזיקים או שוכרים נכסי מגורים.

קיום קשרים הדוקים עם קפריסין ואינטרסים עסקיים – כולל הכנסה שהרוויחה במדינה – הם גורמים הממלאים תפקיד מרכזי בביסוס מעמד המס של אדם.
שיעור פרוגרסיבי, שיכול להגיע ל-35%, חל על ההכנסה העולמית של תושבי קפריסין. תושבי מס של תחומי שיפוט אחרים מחויבים רק על הכנסה ממקורות בשטח קפריסין.
אין מיסי רכוש, עושר, ירושה ומתנות.

  1. סטטוס מס שאינו מגורים

קפריסין מציעה מעמד מיוחד של תושב מס שאינו תושב למי שמתגורר באי לפחות 60 יום משנת מס ויש להם קשרים אישיים הדוקים עם המדינה, אך אינם מתכננים להפוך את קפריסין למקום הקבוע שלהם. מגורים.

לאחר רילוקיישן לקפריסין, זרים הבוחרים במעמד מס מיוחד זה מקבלים אוטומטית הטבות מס והטבות מס למשך 17 שנים. מי שזכאי למעמד זה פטורים גם ממסי ריבית ודיבידנד, בתוספת מס רווחי הון (למעט רווחי הון ממכירת נכסים בקפריסין). כמו כן, הם אינם נדרשים לשלם את תרומות המס המיוחדות לצרכי הגנה.
אם לאזרח ישראלי יש נכס בקפריסין והוא מבלה שם כמה חודשים בשנה, זו יכולה להיות אופציה אטרקטיבית במיוחד.

  1. תושבות קבע ללא שהות קבועה

משקיעים ובני משפחתם יכולים להפוך לתושבי קבע של קפריסין. בעלי מעמד זה נדרשים לבקר בארץ פעם אחת במהלך תקופה של שנתיים, אך אינם חייבים להתגורר בה.

כדי לקבל אישור שהייה קבוע בקפריסין, מועמד יכול לבחור באחת מהאפשרויות הבאות:

  • קנה נכס למגורים בשוק הראשוני ב-300,000 יורו לפחות + מע"מ. ניתן לרכוש את הנכס על ידי גורם משפטי הרשום על שם המבקש הראשי או בן זוגם בתנאי שהם בעלי המניות היחידים.
  • קנה נכס אחד או שניים שאינם למגורים מכל סוג (משרדים, שטחי מסחר, בתי מלון או שילוב ביניהם) בשווי שוק כולל של לפחות 300,000 אירו.
  • השקיעו 300,000 אירו בהון המניות של חברה חדשה, או הגדילו את הון המניות ל-300,000 אירו של חברה קיימת בקפריסין. בשני המקרים, החברה צריכה להיות רשומה לפעילות בארץ ולהעסיק לפחות חמישה עובדים.
  • השקיעו לפחות 300,000 אירו בקרן השקעות פרטית בקפריסין (AIF, AIFLNP, RAIF וכו')

מדוע צריכים אזרחים ישראלים בעלי הון לרכוש מעמד של תושבות קבע בקפריסין?

זוהי דרך לגוון את האינטרסים הכלכליים והמשפטיים של האדם; אזרחות או רישיון שהייה למדינה אחת לא תמיד מספיקים בעולם הנוכחי בו אנו חיים. קבלת רישיון שהייה חדש ואחריו אזרחות מקלה על נסיעות בינלאומיות, עשיית עסקים וחינוך ילדים; זה עשוי גם להפחית את נטל המס על יחידים ועסקים. במקרה של קפריסין, יחידים אינם נדרשים לחיות במדינה כדי לשמור על מעמד התושבות שלהם; הם צריכים לבקר את האי רק פעם אחת בתקופה של שנתיים. היתר השהייה ניתן לכל המשפחה וניתן להסדיר אותו מרחוק לאחר הגשת הנתונים הביומטריים באופן אישי.

זה מצב של win-win: קפריסין היא מדינה פתוחה שמחפשת כל הזמן משקיעים ושיתוף פעולה מועיל הדדית, בעוד הישראלים מוכנים לבצע השקעות משמעותיות.

אם אתה אזרח בישראל ואתה חושב על עתידך, קפריסין יכולה להיות מקום טוב לחיות בו, לעשות עסקים, ללמוד או לעבור דירה עם המשפחה שלך.

מוזמנים לקרוא עוד על:

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂