הטסת בעלי חיים וחיות מחמד

קשה לחשוב על חיות המחמד שלנו כעל מטען שיש לשנע, ולכן עניין הטסת בעלי חיים בין מדינות הוא נושא מאד רגיש. מצד אחד, יש המון חוקים ותקנות באשר ליבוא ויצוא של בעלי חיים, מנגד, הם חלק מהמשפחה וככאלה, אנחנו רוצים שינהגו בהם בעדינות ככל שניתן.

בעלי חיות מחמד צריכים להבין במה כרוכה הטסת חיות המחמד שלהם. מומלץ לקרוא היטב את חוקי היבוא של מדינת היעד, בכדי להבין את התהליך. הרשות הווטרינרית בכל מדינה היא זו שקובעת את התקנות ליבוא בעל חיים לאותה מדינה ולכל מדינה חוקי יבוא שונים. הסנקציות יכולות להיות חמורות מאד.

הרשויות הווטרינריות רשאיות להחרים את הכלבים/החתולים ולהחזירם לארץ המוצא או להעבירם להסגר. הבעלים יחויב בכל ההוצאות הכספיות שיגרמו. לכן לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים.

הטסת בעלי חיים וחיות מחמד מישראל

חיות מחמד היוצאות מישראל חייבות להיות מלוות בתעודת בריאות בינלאומית שהונפקה על ידי השירותים הווטרינריים . אם לא ניתן להנפיק בישראל תעודת בריאות בינלאומית למדינת היעד, באחריות הבעלים לפנות אל משרד השירותים הווטרינריים או משרד החקלאות במדינת היעד ולפעול בהתאם להנחיות הרשמיות שיינתנו לו. ייצוא בעל חיים ללא התיעוד הנדרש עלול להיות בעל משמעויות עבור בעל החיים והבעלים.

הכנה מקדימה נדרשת עבור הטסת חיות מחמד

  • בדיקה של וטרינר – התייעצו עם גורם רפואי לגבי מצב החתול או הכלב, אם יהיו יכולים  לשרוד את הטיסה והאם כדאי להרדים ואם כן, איך.
  • כרטיסי טיסה – רכשו את כרטיסי הטיסה או ההפלגה מראש. הטסת בעלי חיים בדרך כלל   נעשית לפי עונות, תלוי בחברת התעופה. בחברות מסוימות אף ניתן להטיס את בעל החיים בתוך קבינת הנוסעים (במשקל של מתחת ל-10 ק”ג).
  • כלוב – הצטיידו מראש בכלוב שעומד בתקן הבינלאומי של כלובי הטסה ושמתאים לגודל   בעל החיים. השתדלו לייצר לבעל החיים אסוציאציה חיובית בכל הנוגע לכלוב. כשהכלב או  החתול שלכם יכיר את הכלוב לפני הטיסה, זה יקל במעט על החרדה.
  • קונקשן – אם מתוכננת לכם עצירת ביניים, בדקו את מדיניות היעד בו תעצרו בכל הנוגע לבעלי חיים וקחו אתכם לטיסה את כל המסמכים הרלוונטיים.
  • וידוא – כדאי לוודא עם חברת התעופה את ההזמנה שלכם, לפחות 24 שעות טרם ההמראה

רוב חברות התעופה מבינות את הצורך בהטסת בעלי חיים ומציעות סל שירותים ייעודי המגלה התחשבות בצרכי החיות הטסות. הן מפתחות תנאי הטסה נוחים לחיות, כמו הכנת אזורים ייעודיים בבטן המטוס עם בקרת טמפרטורה מתאימה בטיסה ובקרה על מצבן בזמן הטיסה.

הטסת בעלי חיים לישראל – רישיון והיתרים

הטסת בעלי חיים למדינת ישראל מותרת אך ורק דרך נמלי היבוא הבאים: נתב”ג, נמל חיפה, נמל אשדוד ונמל אילת.

היבוא מותנה ברישיון בכתב ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לפי תקנות מחלות בעלי חיים.עליכם להצטייד בתעודת בריאות וטרינרית, חתומה ומאושרת על ידי וטרינר ממשלתי מהמדינה ממנה אתם מגיעים. עליכם להוציא אותה במהלך 10 הימים לפני מועד הטיסה.

בנוסף, עליכם להעביר הודעה למשרד השירותים הווטרינריים בנמל היבוא יחד עם צילום התעודה הווטרינרית שתצורף למשלוח. העבירו את המידע לפחות יומיים טרם העמסת בעל החיים על המטוס או האנייה. ללא האישורים הללו, חיית המחמד לא תשוחרר ותועבר להסגר.

בכל מקרה של הטסת בעל חיים, מומלץ להיעזר בגוף שמתמחה בנושא, מבין את הצרכים של הבעלים ובעלי החיים ויחד עם זאת מכיר את כל הנהלים ויכול לעזור בהכנות והתהליך.

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂